Księgowość w małej firmie. Czy opłaca się współpracować z biurem rachunkowym?

Zakładając firmę większość osób zastanawia się, co zrobić z księgowością. Zlecić jej prowadzenie firmie zewnętrznej, czy prowadzić księgowość samodzielnie? W tym temacie jest wiele plusów za jednym, jak i za drugim rozwiązaniem. Jakie są minusy? Sprawdź i podejmij właściwą decyzję.

 

Mała firma a samodzielna księgowośćksiegowosc

Dla chcącego nic trudnego, ponieważ księga przychodów i rozchodów nie stanowi skomplikowanej dokumentacji. Tego naprawdę można się nauczyć i wielu nawet początkujących przedsiębiorców samodzielnie prowadzi ewidencję na podstawie faktur i rachunków. Im firma mniejsza, tym oczywiście mniej problemów nawet wtedy, gdy dodatkowo musimy prowadzić ewidencję środków trwałych, składać deklaracje podatkowe i prowadzić rejestr VAT. Podsumujmy: zalety tego rozwiązania to przede wszystkim oszczędność na kosztach usługi, które trzeba ponieść, zlecając księgowość firmie. Minusami z całą pewnością są: konieczność poświęcenia czasu, posiadanie wiedzy z zakresu przepisów prawa, jak i stałego monitorowania ich zmian. Zwłaszcza na samym początku kłaniać może się ryzyko popełnienia błędu, ale też pilnowanie wszystkich terminów.

 

Współpraca z biurem rachunkowym

Profesjonalne biuro rachunkowe to doskonałe rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy nie chcą brać odpowiedzialności za prowadzenie dokumentacji. Współpraca z biurem rachunkowym to również doskonały sposób w ramach zajęcia się stricte biznesem. Poza tym usługi księgowe to nie tylko prowadzenie księgi przychodów i rozchodów, ale wiele innych dokumentów, jak również świetne fachowe doradztwo. Minusy? Jest jeden – koszty.

 

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *